Ciclism > Alexandru Ciocan, dezamăgit după Campionatul naţional
La Campionatul naţional de ciclism de şosea, desfăşurat la finalul săptămânii trecute, la Izvorul Mureşului, a participat şi Alexandru Ciocan, la elite, liderul formaţiei Dinamo Bucureşti.
Competiţia a început, însă, rău pentru acesta, fiind descalificat la proba de contratimp individual, pe motivul că ar fi fost ajutat de maşina echipei. Alexandru încheiase concursul pe locul al doilea.
Despre incident, Alexandru ne-a mărturisit:
„Federaţia a făcut unele modificări în regulament în detrimentul sportului şi al performanţei. La contratimp, până acum, în maşina echipei care mergea pe traseu trebuia să existe un arbitru. Iar, de data aceasta, forul naţional a decis să nu mai existe niciun arbitru, parcă dorind să ajute la favorizarea anumitor sportivi.
Eu am fost descalificat, deoarece un arbitru a susţinut că maşina m-ar fi ajutat pe o anumită porţiune a traseului, ceea ce nu este adevărat. În plus, nu a adus nicio davadă în acest sens, dar era doar cuvântul meu contra cuvântului său. Am depus contestaţie, însă fără niciun rezulatat”.
În proba de fond, Alexandru a fost aproape de titlul naţional, însă, pe final, a pierdut duelul cu Andrei Nechita, învingător în Turul României, care se pregăteşte în Italia. Ciclistul ploieștean s-a arătat profund dezamăgit de acest rezultat, precizând:
„Pentru mine acest loc doi reprezintă o înfrângere. Simţeam că totul era făcut în aşa fel încât eu să câştig, şi îmi doream foarte mult ca unul din echipa noastră să se impună, mai ales după ce se întâmplase în prima zi, cu acea descalificare.
Dar, pe final, după două atacuri ale lui Nechita, acesta s-a distanţat, chiar dacă, din punct de vedere fizic, ar fi trebuit să fiu peste el, deoarece, ce-i drept, el a muncit mai mult pe întreaga perioadă a cursei. Însă, la mine au apărut crampele, vechea mea problemă.
În plus, se observă faptul că el se antrenează în Italia şi participă acolo, având mai multe concursuri la care e prezent, în mod regulat, decât avem noi în ţară”.
Mai mult, Alexandru a acuzat şi slaba organizare a competiţiei, faptul că forul naţional nu a luat măsuri pentru a opri circulaţia maşinilor pe anumite secţiuni ale drumului, precum şi că a fost scoasă cea mai dificilă porţiune a traseului, la proba de fond, scurtând cursa cu aproape 20 km.
De asemenea, nu a existat nici o comunicare bună, rutierii neştiind timpul exact dintre grupurile de ciclişti, iar controlul antidoping s-a realizat înaintea competiţiei, nu cum se întâmplă în mod normal.